keskiviikko 18. huhtikuuta 2018

Velkajärjestelyyn pääseminen, ehkä?

 Noniin, eilen tuli uutta tietoa velkajärjestelijältä. Mikä vaikuttaa oleellisesti koko alkuperäiseen suunnitelmaani negatiivisesti. Jotenkin harmittaa todella paljon, kun juuri olin pääsemässä piensijoittajana kunnolla alkutaipaleelle.

Olin eilen velkajärjestelijän luona täyttämässä papereita, joita olen nyt täytellyt hänen kanssaan tammikuusta lähtien. Näillä näkymin on odotettavissa, että kesäkuussa tulee käräjäoikeuden päätös. Toivon todella pääseväni velkajärjestelyyn, jotta viimeinkin olisin vapaa veloistani. Tämä olisi siis ekan kerran koko elämäni aikana, etten olisi valtiolle/velkojille yhtään velkaa. En edes tiedä elämästä millaista se voisi olla jos olisi teoreettinen mahdollisuus saada pankista esimerkiksi lainaa. En tietenkään ottaisi sitä heti, mutta edes olisi tälläinen mahdollisuus.

Tällä hetkellä jos kaikki menee hyvin tämän asian suhteen olisin kolmen vuoden päästä täysin velaton. Onnistuessaan järjestely alkanee syyskuussa. Voi vitsit, miten tämä kaikki on muuttanut/mullistanut koko maailmankuvani täysin. Olen niin tyytyväinen mitä kaikkea posiitivista on tapahtunut viimeisen puolentoista vuoden aikana.

Olen oikeastaan ensimmäistä kertaa saanut miltei kaikki elämäni asiat kuntoon siis kaikilta eri osa-alueilta. En voisi olla tyytyväisempi tilaanteeseeni missä nyt olen. Olen saanut paljon apua ja tukea hoitajilta, mitä en uskonut saavanikaan irti koko kuntouksesta (luulin etten tarvitsisi apua missään). Olin todella skeptinen aluksi koko päihteettömyyttäni kohtaan sekä hirveä ennakkoasenne koko kuntoutusta kohtaan. Nyt ymmärrän, miten väärässä olinkaan. Kaikki on muuttunut täysin. Jopa mielipiteeni kaikkia auktoriteetteja kohtaan on niin sanotusti normalisoitunut.

Isoin muutos mitä velkajärjestely tuo tullessaan on tuo itselleni antama haaste. 10 kuukaudessa 10 000€ kasaan. Velkajärjestely mahdollisuuden vuoksi sijoitukseni on ns. jäädytetty. Kerroin avoimesti niistä, että varallisuuteni on 4 700€:n edestä osakkeita. Järjestelijä sanoi minulle tänään puhelimessa, etten saa koskea niihin ollenkaan. Koko hakemus voisi kaatua jos rupeaisin lahjoittamaan niitä esimerkiksi äidilleni tai jollekkin muulle perheenjäsenelle kuten tyttärelleni.

Tunnen. että kaikki tämä on sen arvoista. Ainoastaan harmittaa, että sain osakkkeeni hankittua tiukalla budjetilla kärvistelemällä neljä kuukautta. Toisaalta taas tiedän pystyväni elämään vähemmällä ja toteuttamaan tulevaisuudessa haasteeni, joka nyt jäi kesken toistaiseksi.

Olen todella pettynyt jos velkajärjestely ei jostain syystä onnistu, koska sitä on jopa todennäköisyys vastaan. No, tämä kaikki selviää viimeistään kesäkuussa. Viiden viikon myöhästyminen koko prosessiin on tullut leikkausten takia. Nyt on totuuden aika.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti